Po dłuższej przerwie dodałem swoje wyobrażenie wieży wielobocznej w tyle starego zamku. Prawdopodobnie zmienię jej jeszcze teksturę dachówek, ponieważ coś mi nie odpowiadają.

wieza wieloboczna


W blenderze zaczynam tworzyć szkic murów starego zamku.

blender zamek


Na koniec nałożyłem szkic do projektu i będę go powoli obrabiał. Widok z lotu ptaka:

zamek z lotu ptaka


Wstępny szkic starego zamku, chociaż w tyle wieża wieloboczna będzie na pewno do zmiany. Wydaje mi się, że jest za duża i powinna mieć raczej stożkowy dach.

stary zamek melsztyn


Zdjęcie z dodaniem trawy

stary zamek melsztyn trawa


Widok na stary zamek i donżon

zamek melsztyn widok


Widok z donżonu. Wejście w starym zamku też będzie do zmiany, z tego co pamiętam z opisów były chyba dwa osobne wejścia.

stary zamek z donzonu melsztyn


Widok na donżon. W tej chwili jeszcze brak okien, dopiero się zastanawiam czy mogły być tam okna, czy otwory strzelnicze. Mur będę tworzył na sam koniec projektu, na ten moment umieszczam tylko bryły w celu nakreślenia terenu.

donzon melsztyn mur


W wolnym czasie tworzę swoją wizję zamku w Melsztynie w grafice 3D. Pomysły próbuję czerpać z opisów i rysunków Pana Krzysztofa Moskala oraz W. Łuszczkiewicza. Na ten moment zrobiłem tylko szkice i bryły ze zwykłymi teksturami, które nie przypominają jeszcze tych zamkowych.

Później mając już ogólny wymiar zacznę tworzyć bardziej szczegółowo.



Na początek porównanie ruin zamku z moimi bryłami

zamek melsztyn porownanie




Zrobiłem też swoją wersję schodów, które zostały niedawno odkryte

zamek melsztyn schody


Moja początkowa koncepcja na most zwodzony i bramę wjazdową

zamek melsztyn most


Na końcu sam widok na donżon

zamek melsztyn donzon